dijous, 1 de setembre del 2011

La réentrée

Doncs bé, demà començo a treballar altre cop després de la baixa de maternitat.
Avui hi han hagut les adjudicacions de plaçes en el cos de mestres i professors, i s'han notat moltíssim les retallades! Ja fa anys que es van fent retallades encobertes (de personal, però sobretot de drets o recursos) en un tema tan important com l'educació. I després ens vénen amb els PISA i d'altres mandangues....

Doncs bé, que després d'uns anys treballant a Secundària, aquest any m'envien a fer Educació Infantil!!!!
Per una part ja em va bé perquè així no desconnectaré del món feliç i innocent on visc ara amb el petit, però per altra banda em fa molta mandreta perquè jo no he estat mai tot un curs amb uns nens tan petits! Passo de la franja de 12-17 anys a la de 3-5! En fi...
A més a més, des que es van treure de la màniga això dels nomenaments telemàtics, les adjudicacions semblen un colador: gent amb més número que jo que té plaça al costat del meu poble, persones amb un número baix fent terços de jornada i d'altres amb mooolts més números fent jornades senceres...en fi...

Demà suposo que ja sabré el meu horari (reduït), i per tant ja podrem començar a pensar com ens ho farem per anar-nos turnant el nen.
Em fa molta pena separar-me d'ell encara que sigui només per unes horetes, fer-li canviar les dinàmiques que té per fer-lo amotllar a les nostres,  tenir la certresa que el deixo en bones mans (amb el meu home!) però tot i així saber que no podré desconnectar d'ell, notar-me els pits plens i que el meu nen no me'ls pugui buidar... i penso que és injust, que hauria de tenir dret a allargar la baixa de maternitat. Per poc que em paguéssin, deixaria en pausa la feina (que m'encanta fer-la, eh?) durant un temps per poder cuidar al meu fill. Perquè crec que ara encara em necessita. Fins aproximadament els dos anys els nens són éssers fusionals, i el vincle que tenen amb la mare (normalment) és insubstituible. Així doncs, perquè els arrebatem la seva figura de referència, aquella a la que necessiten més que mai abans de fer un progrés, aquella a la que tornen després de fer un gran descobriment, aquella de la que es nodreixen emocionalment....??
Bé, m'estic posant melodramàtica i demà no hi haurà qui em llevi...
Bona nit!



Grrrrr....


4 comentaris:

  1. Hola Mireia,
    Te he dejado un premio en mi blog.
    http://crianzacorporal.blogspot.com/2011/09/premio-versatil-mostrandome-un-poco-mas.html
    Abrazos versátiles!

    ResponElimina
  2. Ànims mossa! si, la baixa que tenim en aquest país és una presa de pèl! T'ha tocat molt lluny? Així et poden assignar tant a infantil, com a primària com a secundària??? quina bogeria!!!

    Un petonàs!

    ResponElimina
  3. MaGiA, muuuchas gracias! Me hace mucha ilusión!
    Un abrazo!

    ResponElimina
  4. Mirashka, no m'ha tocat lluny (uns 35min) i l'horari me l'han compactat i entre el C. i jo podem quedar-nos amb el nen. I si, em poden enviar a fer Infantil, Primària, Educació Especial, Psicopedagogia (que és la meva especialitat), o Cicles Formatius... en fi...
    Un petó!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...