dilluns, 24 d’octubre del 2011

Continuem amb l'AC

Doncs bé, tal i com vaig prometre a l'entrada dels 8 mesos del Guerau, explicaré detalladament els nous aliments i progressos en la introducció de l'alimentació complementària.
Les hores dels àpats són cada cop més divertides, seiem tots tres a taula i fem petar la xerrada. El Guerau ens va mirant a un o a un altre a mesura que parlem i de tan en tan diu la seva (dadadadada). L'habilitat que ha adquirit per agafar trossets reminúsculs de sobre la taula de la trona és fascinant, i se'ls duu a la boca amb força precisió. També ha après a beure aigua tot sol, tot i que quasi sempre l'ajudo jo perquè quan es treu el got de la boca l'aigua li cau a sobre, fent un merder considerable.
Parlant de merder, cada cop en fem menys. Al ser més precís cau menys cosa a terra o a sobre seu, i quan passa és de manera voluntària, doncs ara quan està tip llença el menjar que no vol al terra (i mentrestant ell s'ho mira i es queda fascinat). Ara, amb aquest mètode el que em trobo és que NO vol res triturat, de fet el que no li agrada és que jo li posi la cullera a la boca, la intercepta i la vol agafar. Ho anirem intentant, però de moment els purés i farinetes van a l'aiguera.

Els nous aliments que hem introduït són:
  • Raïm. Sense pell ni pinyol i cada meitat partida en 3 mini trossets. Li agrada molt perquè suposo que el deu trobar dolçet. 
  • Poma. Li he provat de donar rallada i no l'ha acabat de convèncer. Tinc pendent de provar-la feta al forn. 
  • Síndria. A daus allargats una mica gruixuts per poder llepar. Li agrada moltíssim, tot i que fa molt merder.
  • Mandarina i taronja. Li dono el grill sencer, ell el va xarrupant i quan en té suficient es treu ell mateix la pell de la boca, i....a per un altre grill!
  • Patata,. A l'anterior post ja en parlo i dic que no sé si li va agradar. Ara puc assegurar que és un dels aliments que li agraden més (exceptuant el pa). A vegades es posa tanta quantitat de patata a la boca que no pot ni mastegar, i quan toca patata bullida o al vapor, es torna boig! (si l'acompanyo amb mongeta o pastanaga, ni ho veu, ell només patata)
  • Bròquil. Tallat en tronquets i fets al vapor. Li van agradar moltíssim!
  • Carbassó. Li hem fet tallat en 4 tires allargades, bullit o al vapor, i sembla que li ha agradat molt. A més a més és fàcil d'agafar i es desfà a la boca amb facilitat.
  • Pollastre. Al principi patia bastant pensant com introduir la carn, però al final ha estat molt senzill, ell gestiona eficaçment la duresa i va rosegant fins que la desfà. El pollastre (el pit) li preparem a la planxa i tallat en tiretes. Al principi seguint la veta (s'ho havia de treballar més si volia arrencar-ne un trosset) i ara ja a contraveta (que se li desfà de seguida en mini trossets que va mastegant). Li encanta el pollastre i en menja força quantitat. 
  • Vedella. Li vaig fer picar i li vaig fer mini mandonguilles una mica allargades perquè les pugués agafar bé. I bullides. Les vaig congelar i ara quan les necessito les preparo amb tomàquet o soles, amb verduretes... Li agrada molt i la mastega a consciència!
  • La pasta. Ben bullideta. Els macarrons els hi preparo amb tomàquet i cada macarró el tallo en dos o tres trossets. Els va agafant i en un àpat se'n menja uns 4 o 5 de sencers. També li donem pasta maravilla sense el caldo, tot i que costa més perquè vol agafar ell la cullera.
  • El pa continua sent el top, sigui sol, amb tomàquet i oli, o amb alvocat. Li encanta i en menjaria a totes hores. 
Doncs bé, crec que no em deixo res... Com podeu veure menja de tot, i continua menjant mongeta tendra, pastanaga, pera, plàtan,... Les quantitats són mínimes (si comparem amb papilles) però si en un àpat menja 4 trossets de patata i dos tires de pollastre doncs per mi és més que suficient. I si un dia no vol menjar res i només juga, doncs també, que per això té la teta que ho supleix tot. :)

    5 comentaris:

    1. Mmmm si m'has fet agafar gana!!!jejeje. La peke també em va dir que res de papilles però ella als 9 mesos i des d'aleshores tot el menjar a trossets... bé, ara torna a acceptar algun puré de tant en tant... per cert, has provat de donar-li espaguettis sencers? és molt divertit veure com els xarrupen i ells s'ho passen molt bé fent entrar aquell "fil" llarg a la boca! (al menys a la peke li "xifla").
      I què bé que li agradi tot i s'ho mengi tan bé!!! disfruta-ho!

      ResponElimina
    2. Doncs jo espero que m'accepti aviat els purés perquè clar, a vegades en fem per nosaltres i a ell li he de resevar sencer abans! A més, ara porta uns dies de caos absolut on només vol pa i mandarina! hahaha! Lo de l'espaguetti ho provaré, viam si li agrada!

      ResponElimina
    3. Ep! Acabo de descobrir el teu bloc, no sé perquè no ho sabia!

      Primer de tot, dir-te que m'encanta el nom de Guerau. Si la petita hagués estat un nen, era el meu primer nom a la llista!

      I per lo de l'alimentació, doncs menja molt bé el teu fill, no? A continuar així!

      ResponElimina
    4. Hola Onavis! Benvinguda al meu bloc! A nosaltres també ens va agradar de seguida que el vam descobrir, me n'alegro que t'agradi!
      Bé, lo de menjar...des que vaig publicar el post que només menja pa i mandarina, i no vol res més! hahaha! en fi, ja se'n cansarà! :)

      ResponElimina
    5. HE TORNAT EL MEU EX AMB LA SOLUCIÓ DE DR DAWN
      Em vaig posar en contacte amb DR DAWN mitjançant un testimoni escrit sobre ell i també vaig trobar molts testimonis sobre com ajuda els altres amb les seves vides. Tornar amb un ex és un dels sentiments més íntims que a molta gent li agradaria experimentar, sobretot perquè aquests records amb el nostre ex sempre ens ennuvolen la ment quan algú altre fa algunes d'aquestes coses que solia fer el nostre ex. Fa gairebé 6 anys que sóc pare solter i tot i que el meu exmarit estava lluny dels meus fills, encara m'agradaria que tornés a veure'm algun dia. Aquest encanteri que vaig conèixer conegut com DR DAWN em va ajudar amb els meus desitjos i estic encantat de dir que he tornat amb el meu exmarit. El resultat es va manifestar després de 48 hores, quan em va assegurar, i l'amor i la connexió que vam compartir es van restaurar increïblement. Si vols tornar amb èxit amb el teu ex,
      *Si vols concebre.
      *Si necessites complir el teu desig.
      contacteu amb aquest gran metge de l'amor per WhatsApp: +2349046229159
      Correu electrònic ( dawnacuna314@gmail.com)

      ResponElimina

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...