dissabte, 31 de desembre del 2011

Feliç 2012!! (+ top 10 del 2011)

Top 10 2011. Los mejores artículos de la blogosfera maternal. Amor Maternal


Doncs bé, aquest final d'any m'agradaria fer una mica de recopilació, i tot i que porto poc temps en aquest món, em fa il·lusió fer la llista dels meus 10 post, els que més m'han agradat. Aquí van!

1. El collit. Aquesta entrada va sorgir arran de certs comentaris que em van fer sobre el tema i vaig sentir la necessitat de parlar-ne i desfogar-me una mica. Hi explico els meus motius per coallitar i hi adjunto alguns articles interessants sobre el tema.

2. Conciliació Real. Carta al meu petit on parlo de conciliació (de la nostra història de conciliació), i algunes reflexions al respecte.

3. La tornada a l'escola. Una breu crítica al sistema educatiu actual, des del meu punt de vista. 
     
4. El primer premi pel blog. Com que és un premi associat a un qüestionari personal, doncs és un post per tal que em conegueu una micona més.

5. Fins quan dura?   Els canvis al meu cervell des que em vaig quedar embarassada i vaig parir. Encara tinc la mateixa pregunta perquè estic despiste total. O sigui que si algú té la resposta que m'ho faci saber el més aviat possible!

6. Moviments lliures. Post basat en les teories d'Emmi Pikler sobre el moviment lliure dels infants. Les seves teories van ser molt importants per canviar la nostra conducta amb el nen en quan a moviments i espais de casa. Hi adjunto un document interessant sobre el tema.
 
7. La lactància materna: molt més que llet. Aquest post va ser el primer en el que vaig parlar de lactància materna i la meva experiència.

8. El meu koala. El món dels portanadons ha estat bàsic per poder fer certes coses amb el Guerau que no hagués pogut fer de cap altra manera, de sentir-lo, d'alletar-lo en situacions inverosímils... totes les avantatges que ha tingut conèixer aquest món, estan concentrades en aquest post.

9. De dinars "familiars" i horaris. El post més recent, on em qüestiono com és que a la majoria de famílies els nens no seuen a taula durant els àpats familiars de Nadal (o altres festes) i reflexiono sobre els horaris d'alimentació a les llars d'infants, que fan que les famílies s'hagin d'adaptar a unes horaris totalment incongruents.

10.La panera dels tresors Un dels jocs que m'agraden pels bebés, amb elements naturals i de lliure exploració. Al post hi explico les bases i la meva experiència.


Doncs bé, fins aquí la selecció!

Desitjo que tingueu un molt bon any 2012, ple de salut i alegries, al costat dels qui més estimeu.

Una abraçada!

<

2 comentaris:

  1. Ei, que m'encanta la nova cara del teu bloc! Fa molts dies que he estat "out", però m'ha agradat molt re- trobar-te. Bon Any i Feliç 2012! I una abraçada pel Guerau!

    ResponElimina
  2. Gràcies! Doncs molt re-benvinguda! Bon any nou!

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...