dilluns, 9 d’abril del 2012

Lactància i dermatologia

Fa unes setmanes vaig anar a la dermatòloga per unes vermellors que m'havien sortit a la cara arran de l'embaràs. Com que ja havia passat un any del part i la cosa no havia millorat, més aviat al contrari, vaig decidir fer una visita a la dermatòloga per tal que m'hi fes una ullada i que em recomanés quelcom per tractar-ho.

He esperat a escriure aquesta entrada perquè vaig sortir de la consulta molt encesa.
Un cop fetes les presentacions de rigor (era el primer cop que hi anava) li vaig explicar que donava el pit i que per tant si em receptava alguna cosa havia de ser compatible amb la lactància. Primera reacció, es mira el nen i em pregunta quant temps té.
- 12 mesos i mig.
- I encara li dónes pit? Fins quan li penses donar?
- Fins que ell i jo volguem.
- Pensa que hi han estudis que una lactància perllongada (perllongada? si té un any!) fa que li passis la pell atòpica al nen (primera notícia, ara resulta que tinc la pell atòpica!!)
- ah si? quins estudis?
- mm... tu no seras d'aquestes de la Liga de la Leche?
- (aquí a punt de sortir de la consulta). La OMS recomana l'alletament matern fins als 2 anys com a mínim.
- Home, la OMS no és molt de fiar (...) I tu li donaras tant temps? Uffff... bé, doncs jo et recepto això i tu et mires si és compatible o no.
- Ho miraré a la web de e-lactancia
- Ui, allà t'ho deixen prendre tot!
- Doncs millor!

Més o menys va anar així la cosa. No ho recordo bé, el meu cervell és molt selectiu. Sé que quan ho vaig explicar al pare de la criatura es va emprenyar moltíssim. En fi... em vaig sentir com si em féssin un interrogatori a comissaria.
Al final, el que em va receptar és compatible i de moment va funcionant.

He buscat a internet els estudis dels que em parlava i  he trobat aquest article! Però es contradiuen a ells mateixos especificant que al país on es van fer les investigacions rarament es fa alletament exclusiu els primers mesos i que per tant "no pueden descartar por completo los beneficios potenciales de la lactancia exclusiva contra la dermatitis atópica".
Vull acabar-ho d'investigar, però de moment tots els estudis que trobo van en la direcció contrària! Si algú pot aportar llum a l'assumpte que m'ho faci saber!

D'aquí 2 mesos torno a tenir visita, i hi aniré preparada. :)

14 comentaris:

  1. Anims, nena! Aquest dermatoleg es un idiota e incompetent, com a molta gent que treballa a la sanitat publica, per desgracia. A veure, li dones una leccio per a que s'enteri d'una vegada! Jo tambe li dono el pit a la nena gairebe 13 mesos y disfruto molt de la cara q fa la gent a tot arreu, quan l'hi dius aixo: a la guarde, al parque, al supermercat

    ResponElimina
    Respostes
    1. Penso anar-hi amb la teoria estudiada! :) Jo per sort no m'hi he trobat gaire amb gent així, tothom ho veu normal i en tot cas no fa comentaris al respecte. El que em fot és que els comentaris més despectius vinguin del col·lectiu mèdic...

      Elimina
  2. Jo no he donat pit als meus fills i he "patit" comentaris desagradables per no fer-ho.Ara si es dona massa també és dolent? En què quedem? Penso que ens podrien deixar una mica més tranquil·les a les mares tant si volem donar pit com si no. No estem en un país lliure? És indignant!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si noia, si...hi ha gent que té poca feina! Una cosa és defensar la teva opció, i l'altra ben diferent criticar als que no la segueixen (sempre que no es faci mal a ningú, clar!)

      Elimina
  3. ostres em deixes patidifusa!!!! no pots canviar de dermo?? jo també dono el pit, li dono a demanda qmb lo qual estic tot el dia amb la teta fora... soc discreta pero tampoc m'amago, i l'altre dia que estava a la mango donant el pit... sentada discretament seccio sabates, em van dir que potser podia anar al lavabo a donar-li, que estria més comoda.. li vaig dir que jo estava molt bé, que si ella no n'estava que hi anes ella al lavabo i que ja l'avisaria quan hagues acabat... li vaig demanar si li hagues proposat el mateix a una mare donant el bibe... aqui va veure que s'havia equivocat.. pero com dius mireia, de vegades la gent et fa sentir malament i j me n vaig sentir molt aquell... enfi,, que ja em preparo pel que llegeixo per aqui, petons al teu rei mireia, està molt i molt maco i perdona les faltes pero escric des de un teclat francès i em faig la "picha" un lio!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Rosa, lo de la teta fora em sona! hahaha! Sobretot els primers mesos és demencial perquè és 24h non-stop! Jo quan vaig descobrir els portanadons ho feia tot amb la teta fora: estendre, cuinar, menjar, comprar... i ell s'autoservia quan volia! Ara estem a la fase d'estirar-me la samarreta i posar la mà al mig del parc, al súper, a la botiga... i depèn de què porto em deixa mig cos al descobert! :)

      Elimina
  4. uff, no m'extranya que sortíssis encesa d'allí. Jo ja m'altero només de llegir-ho. Per com ho expliques, el problema ja no és només que la dermatòloga no cregui convenient allargar la lactància, és la manera borde com ho exposa. Jo només sé que el meu petit va fer pit exclúsivament durant més de 6 mesos, que ara en segueix fent, i que algun dia li surt alguna coseta vermella, aprofitant que anem al pediatra a la revisió, li comento i no li dóna cap importància, en tot cas em diu que provi alguna crema per pells atòpiques, i en qualsevol cas, tant ell com la infermera em parlen molt bé de lactància materna i mai han relacionat res de la pell del petit amb el prendre pit. Les vermellors, que no se sap si són de fred, de calor, de la roba o de què, un dia hi són i la majoria no. I nosaltres tampoc li donem més importància, pq pràcticament tothom que conec amb nens, van tenint alguna coseta a la pell algun cop.

    Això de les vermellors que t'han sortit amb l'embaràs, no sé. Però com diu la Rosa, no pots canviar de dermatòloga? Per mi també és molt important tenir clar que qualsevol cosa que em prenc o em poso a la pell no afecti al petit pel fet de ser lactant. Si les taques són des de l'embaràs, potser la ginecòloga o els pediatres del nen també et poden dir algo, si és que no ho has consultat ja amb ells.

    ResponElimina
    Respostes
    1. El Guerau no ha tingut mai cap problema de pell, ni tan sols irritacions pel bolquer... i també va fer pit en exclusiva 6 mesos. I ara hi ha dies que només fa pit!
      La cosa és que amb el que em va donar m'està marxant, i la visita que tinc és de seguiment. No sé què faré, encara no tinc la hora demanada perquè dubtava d'anar-hi però tinc els estudis que em cita i és molt temptador anar-hi a explicar-los-hi correctament...! hahahaha!

      Elimina
  5. ((pd- bé, sí, al principi li sortien aquells granets típics que diuen que són de la llet, però també és normal i ningú li dóna més importància.))

    ResponElimina
  6. Ja li val... A sobre d'ignorant aquesta dona era una maleducada perquè et va tractar amb una falta de respecte que indigna. Jo ja et dic ara que no hi tornaria pas, per molt bona dermatòloga que sigui.
    Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, va ser bastant maleducada, si. Per coses noves no hi tornaré pas, però com que m'ha de fer el seguiment del que em va receptar doncs no ho tinc pas clar! :)

      Elimina
  7. Ostres Mireia, sense paraules perquè el que em sortiria crec que no seria apte per ningú... grrrrrrrr, arggggg...
    En fi, si hi vas a la visita de seguiment planta-li els estudis aquests i envia-la a estudiar una mica més a fons el tema... tot i que jo canviaria de dermatòleg...
    Ah, i per cert, després de passar-te tot el dia amb la teta fora, de que t'estiri la samarreta allà on sigui per aconseguir arribar a la teta... arriba el moment en que, al mig d'un bar o del super la nena es posa a cridar a ple pulmó "mamaaaa, tetaaaa, aaaa, mmmmm!!!" i aleshores jo sí que no sé on amagar-me quan la gent es gira a mirar-nos... (alguns miren malament, però d'altres riuen o somriuen) Aix quina vergonya em fa passar la peke... jejeje

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hahahahaha! M'aniré preparant pels crits de TETAAAA del Guerau, doncs! :)
      El canvi de dermatòloga el faré segur, però la visita de seguiment és millor que la faci ella que sabia com ho tenia abans...
      Una abraçada!

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...