dimecres, 25 de juliol del 2012

Mamaa! (i activitats d'estiu)

El Guerau ha passat uns dies de mama 100%.
Ho demana amb insistència:  "mama", "a coll" i "teta" són les paraules per excel·lència de la última setmana. No sé si s'ha adonat que ara estic de vacances i que per tant pot estar amb mi les 24 hores del dia i ho reclama, o que simplement és una altra fase per la qual ha de passar i hem tingut la sort que coincidís amb les vacances! Potser és un mix de les dues...

La veritat és que estic esgotada.
Fa uns dies no volia ni quedar-se amb son pare, i somicava i demanava per la mama. O sigui que el tenia a sobre per anar al lavabo, per cuinar, per descansar (enganxar al pit non-stop)...
De fet, ara sembla que passa per l'etapa papa. Ell encara treballa, però quan hi és el Guerau el reclama insistentment. I a la nit, si es desperta i el papa encara no ha pujat a dormir vol baixar a buscar-lo.  
Així que mica en mica sembla que tolera més bé les meves petites fugides (no gran cosa, eh? fer-me una dutxa mentre ell llegeix contes amb el pare, per exemple), cosa que agraeixo perquè necessito una mica d'espai personal.

Fins ara a la nit gaudia d'una estoneta per mi. L'adormia i podia baixar a fer feina, llegir, fer cosetes per ell... però últimament això no és sempre possibe. Fa uns dies que troba excuses per baixar i allargar una mica més la festa. L'altre dia eren les 3 que encara voltava per casa!

Em sento una mica culpable desitjant que el peque s'adormi per poder fer "la meva", però necessito aquests petits espais per fer una mica d'higiene mental, recarregar piles, tornar-me a omplir per estar emocionalment disponible per ell altre cop. I sincerament, no haver-ho pogut fer la última setmana m'ha deixat esgotada física i mentalment.
El cansament ha creat un bucle que estic mirant de trencar, doncs el no estar emocionalment disponible al100% fa que el peque encara em reclami més, o sigui que he d'intentar trobar la manera de fer una mica d'higiene i energetizar-me!


De totes maneres, aquests dies hem fet un munt de coses: jugar amb la taula de llum, fer magdalenes, jugar al sorral, anar a la piscina i al parc, pintar, llegir, jugar amb l'aigua, aprendre a rentar les dents, excursions, pintura corporal, jugar amb la farina, traspassar objectes de pots, enganxar gomets, cantar i tocar instruments,...






2 comentaris:

  1. A mi amb l'Andreu em passava molt al principi que quan sentia que necessitava espai també per a mi, em sentia molt culpable. Amb el temps aprens a no tenir remordiments per tenir aquest sentiment.

    És el que tu dius, una necessita un espai... Apart de mares som persones també i això de vegades se'ns oblida.

    PD: Quina marxa a les 3h voltant per casa!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que bé! el tema remordiments és important, i si tu dius que passarà doncs m'alleugeres una mica! :)
      Una abraçada!

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...