dilluns, 3 de juny del 2013

Tornar al cos


Com a adulta racional que sóc, he fet un gran treball per tornar a connectar amb el meu cos. Dia a dia, intento fer-me conscient de les senyals que m'envia, i a partir de la maternitat aquesta reconnexió s'ha fet molt més senzilla i espontània. 

Però a vegades m'atrapo preguntant "perquès" al meu nen. I preguntar a un nen el "perquè" ha fet una cosa, és fer-lo racional. Si estas enfadat i ho tires tot a terra, no m'interessa saber el perquè ho has fet, sinó com et sents i com et puc ajudar. Crec que tenint això en ment és molt més senzill posar-nos al nivell del nen. La racionalitat és dels adults. El nen no diu "tiro això a terra perquè d'aquesta manera la mama em farà cas" o "em tiro a terra i ploro perquè així la mama es sentirà incòmoda i em comprarà el que vull". Els nens senten. Senten necessitat d'atenció o senten frustració o estan enfadats... però en cap cas racionalitzen el sentir. 

Ajudem-los a no perdre aquesta connexió preciosa que tenen amb el seu cos. No preguntem més el perquè de les coses. Si en som conscients, segur que ho direm moltes menys vegades (malgrat els patrons pre-programats que tenim).

2 comentaris:

  1. Totalment d'acord amb tu. A mes afegiria que moltes vegades ells no saben el perquè reaccionen de mala manera, es una qüestió de maduració del cervell i això porta temps.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si, i tant! És portar-los a un nivell de reflexió pel qual madurativament no estan preparats! Els hem de deixar ser nens!
      Una abraçada!

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...