diumenge, 1 de setembre del 2013

El punxó




Una de les novetats que ha entrat a casa últimament ha estat un punxó. I ha estat un èxit!

Jo no he comprat la felpa de sota perquè n'odio el tacte, o sigui que hi hem posat un tros de feltre gruixut, que fa el mateix servei i pel meu gust és més amorós (tot i que ara m'han explicat que existeixen unes felpes grans i amples, més suaus)

Li vaig presentar amb un paper llis de color amb una sola ratlla dibuixada. Al principi va punxar sobre la ratlla unes quantes vegades però després va començar a explorar tot el territori, descobrint que només la part de full que tenia el feltre a sota podia ser punxat, descobrint com passava la llum pels foradets, contant els forats que anava fent i fent grupets de foradets, fent files.... s'ho va passar bomba explorant els efectes del punxó! Va omplir varis fulls de foradets!

Al llarg dels dies hem fet més jocs amb el punxó, a més a més de punxar lliurement que és el que més li agrada, és clar!
Un dels jocs que li ha agradat i que serveix per intoduir-lo al món del grafisme és ajuntar varis forats amb un llapis. De moment ho hem fet amb els forats que fa ell de manera espontània, però és un bon recurs per més endavant per practicar la grafomotricitat.
Un altre joc que hem fet, tot i que no el va disfrutar tant, va ser crear una taula de números per punxar tants cops com deia el número. Potser un altre dia he de posar-hi més màgia al tema!

O sigui que el punxó, un element barat i que dóna molt joc, és un imprescindible en aquesta casa a partir d'ara! Us el recomanem!

6 comentaris:

  1. El meu nen té el seu punxó particular: un llapis de color afilat! Li encanta fer forats a uns cartrons que tenim que venen amb una marca de llet per a que els nens pintin.
    M'agafo les idees que has donat per anar-li fent aquests dies que estaré a casa per baixa de maternitat, a veure si li agraden els jocs! (tot i que ell és dels que els hi agrada més anar al seu aire).

    ResponElimina
    Respostes
    1. El meu també prefereix anar al seu aire, és com més bé aprenen! :)
      El tema del llapis de color el meu no ho ha fet mai però perquè en fem servir de gruixuts, potser provaré de donar-n'hi de finets aviat!
      Una abraçada!

      Elimina
  2. Respostes
    1. I tant! Jo havia fet servir molt els de fusta, però encara el trobo una mica perillós... aquests més modernets de plàstic són genials!

      Elimina
  3. Ostres, a vegades és pensar-hi i et pot donar moltes possibilitats! Nosaltres no li hem fet gaire cas de moment. Caldrà explorar-ne el seu ús d'una manera més creativa. Gràcies per la inspiració. Una abraçada!

    ResponElimina
    Respostes
    1. I tant! Segur que tu li donaràs uns usos ben originals! :) Ja ens ho explicaras! Una abraçada!

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...